Gå til sidens hovedinnhold

Bomstasjoner for Dummiser i Buskerud

Artikkelen er over 4 år gammel

Har lest at Buskerud pakka 2 nå er vedtatt i formannskapet i Drammen.

Har de der tenkt gått nok ut hvilke konsekvenser det vill føre for Svelvik,Horten og Oslo Tunnelen.

Oslo Tunnelen er allerede sprengt.Hvor mye mer klarer den å ta , og hvor mye ekstra ferjekapasitet har Svelvik og Horten til å ta imot den økende biltrafikk rundt om i Svelvik sentrum, av biler som skal med Svelvik ferja . Svelvik er en liten by.
 

Vi er veldig avhengig av bil her for å komme oss rundt.
 

Hvor mange vill besøke Drammen og Svelvik med mange bommer? Hvor mange vill flytte til Drammen og Svelvik når det vill koste så mye å pendle og komme på besøk?

Hva med kollektivtransport som er dårlig mellom Svelvik og Drammen . Vill det bli satt opp flere busser som går oftere? Vill buss prisen gå ned/øke?

For noe må jo gjøres når vi blir sperret inne som det nå ser ut til at vi gjør.

Jeg trodde det var mening at kommunen ville øke sine inntekter i form av skatter fra flere innbyggere. Via økt bygging og bosetting. Jeg er redd for at det motsatte vil skje.

Og hva med bedrifter vi har her i Svelvik hva vill dette koste for dem.

Bedre veier er bra det men det må gå ann for oss å få det på en annen måte enn å låse oss helt inne som Drammen nå gjør.

Slik som det ser ut så har Drammen planlagt 20 bomstasjoner rundt om i Drammen. Kommer du fra Oslo og skal til Svelvik må du passere først  to bommer i Oslo-region, og to i Drammen. Og de samme tilbake. Hva blir bomprisen for hvert enkelt passering?

Å reise kolletivt fra Oslo er krevende det spørs hvor du bor og hvor du skal til og hvor mange kollektivtransporter du må ta før du er fremme til eksempel Svelvik .Det tar tid.

Men det jeg er mest redd for er trykket på ferjedrift og Oslotunnelen for oss  her i Svelvik. Vi kommer til å få mange biler som venter på ferja og det vil skape kaos i veitrafikken for oss som ferdes i Svelvik sentrum.

Marianne Jørgensen
 

Kommentarer til denne saken